Jak wyjechać

Jak wyjechać do USA jako au pair?

Zobacz, jak wygląda procedura aplikacyjna

Krok po kroku

Od rejestracji do wylotu

scroll

Krok 1: Rejestracja

Aby rozpocząć proces rekrutacyjny i mieć szansę wyjazdu do USA jako au pair, wypełnij formularz zgłoszeniowy online. Podczas wypełniania formularza, możesz wybrać konsultanta opiekującego się regionem w którym mieszkasz. Pamiętaj, że rejestracja jest niezobowiązująca, a wszelkie opłaty ponosisz dopiero po znalezieniu rodziny goszczącej.

Podczas całego procesu rekrutacyjnego możesz liczyć na pomoc i wsparcie swojego konsultanta oraz naszego biura. Jeśli potrzebujesz pomocy, napisz do nas lub zadzwoń!

Krok 2: Aplikacja

To szansa, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony! Zaloguj się na swoje konto i uzupełnij aplikację on-line:

  • Odpowiedz wyczerpująco na wszystkie pytania w formularzu. Nie zapomnij szczegółowo opisać swojego doświadczenia z dziećmi. Zwróć szczególną uwagę na swoje pasje, umiejętności i doświadczenie w prowadzeniu samochodu!
  • Załącz zdjęcia z dziećmi, rodziną, przyjaciółmi oraz krótkie wideo, które sprawi, że będziesz wyróżniać się wśród innych kandydatek. Wideo powinno trwać od 2 do 3 minut – przedstaw się, opowiedz o swoim doświadczeniu z dziećmi oraz o motywacji do wyjazdu!
  • Dodaj skany wymaganych dokumentów:
    1. skan świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu ukończenia szkoły wyższej (jeśli jesteś w klasie maturalnej przygotuj zaświadczenie z sekretariatu potwierdzające ten fakt)
    2. skan paszportu (jeżeli nie posiadasz jeszcze paszportu, skan możesz dołączyć również na późniejszym etapie)
    3. skan krajowego prawa jazdy
  • Poproś swoich referentów o wypełnienie referencji on-line – wystarczy że w swojej aplikacji wpiszesz imię, nazwisko oraz e-mail referenta. Wymagane są minimum 3 referencje w tym min. 1 childcare reference i min. 1 character reference. Twoi referenci nie muszą mówić po angielsku, a wypełnienie formularza zajmie im jedynie 3 minuty!

Krok 3: Rozmowa kwalifikacyjna

Po wypełnieniu aplikacji umów się na rozmowę kwalifikacyjną (Interview) ze swoją konsultantką. Przygotuj się na krótki dialog w języku angielskim, który ma być potwierdzeniem Twoich umiejętności językowych. Chcemy Cię poznać! Zapytamy więc o Twoją motywację, predyspozycje do opieki nad dziećmi oraz Twoje preferencje dotyczące wyboru rodziny, której dziećmi będziesz się zajmować.

Krok 4: Wybór rodziny goszczącej

Po zaakceptowaniu Twojej aplikacji przez nasze biuro rozpoczniesz proces poszukiwania rodziny goszczącej – Host Family.
Warto skontaktować się z każdą rodziną, która się do Ciebie zgłosi. Jeśli poczujesz, że to może być Twój perfect match – nie wahaj się!
W przypadku trudności ze znalezieniem rodziny goszczącej zachęcamy do kontaktu z naszym biurem. Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc Ci w znalezieniu Twojego idealnego dopasowania z rodziną goszczącą.

Gdy Twój placement zostanie potwierdzony, otrzymasz mailowo wszelkie niezbędne informacje dotyczące dalszych kroków. Pamiętaj, że jesteśmy do Twojej dyspozycji i możesz kontaktować się z nami zawsze kiedy potrzebujesz pomocy.

Krok 5: Potrzebne dokumenty i odbiór biletu

Po dopasowaniu się z rodziną goszczącą możesz liczyć na naszą pomoc w procedurze uzyskania dokumentów pozwalających na wjazd do USA i pracę w charakterze Au Pair.

Pamiętaj, że należy przygotować następujące dokumenty:

  • formularz medyczny wypełniony przez lekarza. UWAGA: Formularz musi zawierać daty szczepień obowiązkowych przed wylotem do USA: tężec, odra, świnka, różyczka. W przypadku osób, które na miejscu będą opiekować się dziećmi poniżej 6. miesiąca życia, konieczne jest także zaszczepienie się przeciwko krztuścowi.
  • zaświadczenie o niekaralności (uzyskasz je w lokalnych punktach informacyjnych Krajowego Rejestru Karnego)
  • skan międzynarodowego prawa jazdy (nie trzeba zdawać dodatkowych egzaminów, a dokument możesz wyrobić w ciągu kilku dni w Starostwie Powiatowym)
Ukończ obowiązkowe szkolenie on-line, które przygotuje Cię do rozpoczęcia przygody z programem.
Szczegóły dotyczące Twojego lotu oraz bilet będą dostępne w Twojej aplikacji na 10 dni przed wylotem. Wtedy będziesz mieć również okazję poznać inne au pair, które rozpoczną swoją przygodę razem z Tobą.
Potem wystarczy już tylko stawić się na lotnisku w dniu wylotu!

Krok 6: Opłata programowa

Opłatę programową oraz ewentualną opłatę za dodatkowy pakiet ubezpieczenia wnosisz dopiero po znalezieniu rodziny goszczącej i i uzyskaniu dokumentów pozwalających na przebywanie w USA. Płatność należy uregulować najpóźniej na 2 tygodnie przed wylotem. Aktualne ceny programowe znajdziesz tutaj.
UWAGA: Przed wylotem należy przesłać do biura Au Pair in America w Warszawie następujące dokumenty: oryginał formularza medycznego, zaświadczenie o niekaralności oraz kopię międzynarodowego prawa jazdy.

Krok 7: Wylot

Au Pair in America opłaca bilet lotniczy do miejsca zamieszkania rodziny goszczącej – nie musisz się martwić o formalności. Przed wylotem otrzymasz informację, czy lecą z Tobą inne au pair z Polski – w grupie będzie Wam raźniej!
Po wylądowaniu Twoja host family odbierze Cię bezpośrednio z lotniska. W ten sposób zaczyna się przygoda Twojego życia!
Podczas całego Twojego pobytu pozostaniesz w stałym kontakcie z przedstawicielami Au Pair in America. Po Twoim przyjeździe skontaktuje się z Tobą Twoja lokalna opiekunka – Community Counsellor. Do Twojej dyspozycji jest również darmowy, całodobowy telefon kontaktowy, na który można zadzwonić w każdej nagłej sprawie i uzyskać pomoc lub poradę.

FAQ. pytania i odpowiedzi

Jakie są kryteria wiekowe programu?

Na program mogą wyjechać osoby, które ukończyły 18. rok życia, a nie skończyły 27. roku życia.

Uwaga: ukończona aplikacja wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami musi być złożona najpóźniej 6 miesięcy przed 27 urodzinami, a wylecieć do USA należy przed ukończeniem 27-go roku życia (jest to wymóg Departamentu Stanu USA).

Na jakim poziomie muszę znać angielski?

Twój angielski powinien być komunikatywny i w miarę płynny. Twój Konsultant poinformuje Cię, jeżeli stwierdzi, że poziom znajomości języka angielskiego może stanowić przeszkodę w Twoim bezpiecznym uczestnictwie w programie.

Czy nie będąc studentem, można wyjechać jako au pair?

Tak! Aby wyjechać na program Au Pair in America trzeba mieć ukończoną szkołę średnią, jednakże zdana matura nie jest wymagana. Jeżeli zgłaszasz się w czasie trwania roku szkolnego i nie posiadasz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły, możesz dostarczyć odpowiedni zaświadczenie z sekretariatu szkoły.

Czy można wyjechać na program bez prawa jazdy?

Posiadanie prawa jazdy jest warunkiem wzięcia udziału w programie Au Pair in America. Można się zarejestrować na program nie posiadając prawa jazdy, jednak na etapie Interview prawo jazdy jest już konieczne. Jedyną możliwością wyjazdu na program bez prawa jazdy byłby prematch – sytuacja, w której zgłaszasz się do nas już ze znalezioną przez Ciebie rodziną, która z góry deklaruje w amerykańskim biurze, że chce przyjąć Ciebie na program bez prawa jazdy – są to bardzo rzadkie przypadki.

Co to jest Interview?

Do uczestnictwa w programie wymagana jest znajomość j. angielskiego w stopniu komunikatywnym, abyś była w stanie skutecznie porozumiewać się z rodziną goszczącą i dziećmi, którymi będziesz się opiekować. Poziom angielskiego jest sprawdzany podczas rozmowy interview z konsultantem Au Pair in America.

Interview jest krótką rozmową po angielsku o Twoim dotychczasowym doświadczeniu z dziećmi, Twoich zainteresowaniach i o tym, dlaczego chcesz wziąć udział w programie. Na interview możesz  umówić się dopiero po uzupełnieniu Twojej aplikacji.

Odpowiednia znajomość języka angielskiego jest ważna ze względu na bezpieczeństwo Twoje oraz innych.

Jeśli okaże się, że poziom języka angielskiego jest niewystarczający, wtedy interview można powtórzyć za kilka miesięcy. Nie ma konieczności uzupełniania aplikacji ponownie.

Czy każdy, kto zapisze się na program, zostanie przyjęty?

Profil osoby zgłaszającej się sprawdzany jest na kilku etapach rekrutacji. Pierwszym z nich jest rozmowa z konsultantem, tzw. „interview”. Na tym etapie weryfikowane są oczekiwania wobec programu, motywacja oraz poziom języka angielskiego.  Następnie formularz zgłoszeniowy zostaje sprawdzony przez biura w Warszawie i Londynie. Ostateczna decyzja o przyjęciu do programu zostaje podjęta po dokładnym przeanalizowaniu zgłoszenia, w tym informacji o stanie zdrowia oraz wypełnionego testu osobowości.

Uwaga ważne: Au Pair in America zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia aplikacji bez podania przyczyny. W takim przypadku agencja może, lecz nie musi, zaproponować ponowne zgłoszenie się do programu w określonym czasie w przyszłości.

Czy po zgromadzeniu wszystkich dokumentów i uzupełnieniu aplikacji wyjazd jest pewny?

Agencja nie może zagwarantować wyjazdu, ale pomaga w procesie aplikacyjnym, w znalezieniu rodziny goszczącej oraz w staraniach o wizę. To, czy uda Ci się wyjechać w zaplanowanym terminie, zależy m. in. od tego, jak szybko znajdziesz odpowiednią dla siebie rodzinę spośród tych, które będą zainteresowane Twoim profilem. Należy pamiętać, że wyjazd uwarunkowany jest również otrzymaniem wizy, co uzależnione jest od decyzji konsula.

Opłatę programową wnosi się dopiero po znalezieniu rodziny goszczącej i uzyskaniu wizy – składając aplikację nie ponosisz więc żadnych kosztów.

 

Jak można zdobyć doświadczenie w opiece nad dziećmi?

Aby wyjechać na program Au Pair in America, należy posiadać minimum 200 godzin potwierdzonego referencjami doświadczenia w opiece nad dziećmi spoza rodziny.

Akceptujemy wiele form pracy z dziećmi, np.:
– opieka nad dziećmi u osoby prywatnej, znajomych itp.
– praca/wolontariat w przedszkolu, żłobku, świetlicy szkolnej, innym ośrodku opieki nad dziećmi
– wolontariat w domu dziecka/ domu kultury (w tym np. zajęcia artystyczne z dziećmi)
– pomoc w lokalnej świetlicy dla dzieci (w tym w świetlicach parafialnych, wiejskich lub osiedlowych)
– opiekun, wychowawca kolonijny (w tym oczywiście summer camp counselor w USA w ramach programu Camp America)
– Inne

Czy obcokrajowcy studiujący w Polsce mogą zgłosić się do programu?

Każda sytuacja jest analizowana indywidualnie przez centralne biuro rekrutacyjne Au Pair in America w Londynie.

Przede wszystkim brane pod uwagę są Twoje powiązania z Polską, im są silniejsze tym większa szansa na przyjęcie do programu. Jeśli przebywasz w Polsce na podstawie wizy studenckiej, możliwe, że potrzebne będą odpowiednie dokumenty/zaświadczenie z uczelni potwierdzające Twój status studenta.

Jeśli masz pozwolenie na stały pobyt w Polsce (np. kartę Polaka) i masz silne powiązania z Polską
(np. masz tutaj pracę, rodzinę lub mieszkanie) wówczas najprawdopodobniej nie będziesz potrzebować żadnych dodatkowych zaświadczeń.

Jednakże, tak jak w przypadku każdej osoby starającej się o wizę, musisz być w stanie przedstawić Twoje silne związki z Polską, aby konsul USA podczas rozmowy był przekonany, że po ukończeniu programu zamierzasz wrócić do Polski.

Czy muszę zrobić kurs pierwszej pomocy przed wyjazdem?

W cenie programu oferujemy kurs pierwszej pomocy, który jest realizowany przez Amerykański Czerwony Krzyż w trakcie Orientation on-line. Jednakże jeśli masz już taki kurs zaliczony, warto o nim wspomnieć w aplikacji.

Czy rejestracja zobowiązuje mnie do wniesienia opłaty za program?

Rejestracja jest niezobowiązująca! Opłatę wnosisz dopiero gdy Twój wyjazd jest już pewny, czyli gdy Twoja aplikacja jest ukończona, masz już rodzinę goszczącą oraz przyznano Ci wszystkie dokumenty potrzebne do wjazdu na teren USA. Do tego czasu nie płacisz ani za pomoc w obsłudze Twojej aplikacji, ani za opiekę konsultanta.

Czy będę musiał odprowadzać podatki za pracę w USA?

Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania prawa amerykańskiego, także w kwestii podatków. Wysokość podatku, który powinien zapłacić uczestnik, może wynieść (rok 2018) około 10% kwoty otrzymanego kieszonkowego. Zalecamy więc odkładać z każdej wypłaty co najmniej po 10%, by w okresie rozliczeniowym mieć przygotowaną odpowiednią sumę.

Dokładne informacje na temat podatków podaje lokalny koordynator lub biuro Au Pair in America w USA. Przy rozliczaniu podatków może okazać się konieczne skorzystanie z usług lokalnej firmy doradztwa podatkowego – koszt takiej usługi to (rok 2018) około 100 USD.  Podatek oblicza się zazwyczaj w zależności od liczby przepracowanych tygodni oraz wysokości kieszonkowego. Np. w przypadku programu Au Pair Classic przy pracy przez rok (52 tygodnie) Au Pair powinna odprowadzić ok. $1018 podatku.

Ile trwa proces przyjęcia do programu?

Rekrutacja na program trwa cały rok. Aby wyjechać w zaplanowanym terminie, rekomendujemy aby zgłosić się nawet 6 miesięcy przed planowaną datą wylotu, lecz nie później niż 3 miesiące.

W swojej aplikacji zaznaczasz, od kiedy chcesz wyjechać na program. Twój profil będą widzieć jedynie rodziny, które chcą przyjąć au pair właśnie w tym terminie.

Im szybciej uzupełnisz aplikację oraz naniesiesz ewentualne poprawki, tym szybciej aplikacja zostanie zaakceptowana, a następnie stanie się widoczna dla rodzin goszczących.

Długość trwania procesu matchowania z rodziną jest uzależniona m. in. Od liczby godzin doświadczenia z dziećmi jakie posiadasz (zwłaszcza z dziećmi poniżej 2 roku życia), jak długo masz prawo jazdy i jak często jeździsz autem oraz czy masz wiele hobby. Im atrakcyjniejsza aplikacja, tym łatwiej Ci będzie znaleźć odpowiednią rodzinę goszczącą.

Jak przebiega proces wyboru rodziny?

Po zaakceptowaniu Twojego zgłoszenia przez centralne biuro Au Pair in America, Twoja aplikacja stanie się widoczna dla rodzin, które aktualnie poszukują au pair. Ich profile będą dla Ciebie widoczne, gdy zaznaczą, że są zainteresowani Twoja aplikacją. Dzięki temu będziecie mogli się skontaktować. Ważne jest, aby podczas rozmów z potencjalnymi rodzinami goszczącymi zadawać wiele pytań, ponieważ z wybraną przez Ciebie rodziną spędzisz najbliższy rok! Najważniejsze, aby czuć się komfortowo z wybraną rodziną oraz ze swoimi nowymi obowiązkami przedstawionymi przez rodzinę. Rozmawiaj więc jak najwięcej – to jedyny sposób, aby przekonać się, czy Twój wybór jest dobry! Nie jest ograniczona liczba rodzin, które możesz poznać przed wyborem swojej przyszłej Host Family – należy jednak pamiętać, że zatwierdzenie wyboru rodziny goszczącej musi nastąpić min. 6 tygodni przed wylotem. Radzimy więc złożyć aplikację odpowiednio wcześniej, aby mieć dużo czasu na kontakt z rodzinami (ok. 5-6 miesięcy przed planowanym wylotem).

Czy mogę wyjechać do rodziny, którą znam?

Tak! Taka rodzina powinna przede wszystkim zgłosić się do biura Au Pair in America w USA, aby uzyskać status rodziny goszczącej. Podczas składania aplikacji na program, rodzina powinna podać Twoje dane (imię i nazwisko, adres e-mail). Twój proces aplikacyjny będzie miał standardowy przebieg, jednak po zakwalifikowaniu Cię do programu zostaniesz automatycznie dopasowany do wybranej rodziny goszczącej.

Skąd mam mieć pewność, że Wasza agencja jest bezpieczna?
  • Co druga Au Pair wyjeżdzająca z Polski do USA to uczestniczka Au Pair in America!
  • Realizowany w ramach Amerykańskiego Instytutu Studiów Zagranicznych program Au Pair in America jest programem typu au pair o najdłuższej tradycji na świecie! Działamy od ponad 30 lat! To oznacza, że wyjeżdżając z nami, możesz czuć się bezpieczna.
  • Jesteśmy legalną i licencjonowaną organizacją zatwierdzoną przez Departament Stanu USA.
  • Jesteśmy członkiem Międzynarodowej Organizacji Au Pair IAPA.
  • Nie jesteśmy firmą pośredniczącą – posiadamy własne biuro w Polsce i sieć konsultantów w całym kraju. Osobiście pomagamy we wszystkich formalnościach i jesteśmy do Twojej dyspozycji przed trwaniem programu, w trakcie oraz po nim.
  • Wszyscy nasi konsultanci i pracownicy biura to byli uczestnicy programów organizowanych przez AIFS – każdy z nas był w USA nie raz i zna nasz program od podszewki!
  • Uczestnicy naszego programu mają zapewnioną pomoc i wsparcie na każdym etapie udziału w programie. Pomocą służą nasi lokalni przedstawiciele, biura w Wielkiej Brytanii i USA oraz lokalne koordynatorki Community Counselors w każdym regionie Stanów Zjednoczonych.
Co to jest PreDOT (Pre-Departure Orientation Training)?

Jest to trening w platformie szkoleniowej online, który ma za zadanie przygotować Cię do życia w Stanach. Trening należy uzupełnić przed wylotem do Stanów (najpóźniej na tydzień przed). Dostęp do platformy szkoleniowej uzyskasz po znalezieniu rodziny goszczącej. Trening składa się z artykułów, filmów i quizów szkoleniowych, można go uzupełnić rozkładając go w czasie na kilka sesji, nie trzeba wypełniać go za jednym podejściem.

Ile godzin będę pracować? Ile będę mieć czasu wolnego?

Au Pair opiekuje się dziećmi w wymiarze 45 godzin tygodniowo (nie więcej niż 10 godzin dziennie) i otrzymuje 1,5 dnia wolnego w tygodniu. Au Pair korzystające z programu EduCare pracują maksymalnie 30 godzin tygodniowo. Pamiętaj, że w ramach opłaty programowej otrzymujesz dodatkowo 2 tygodnie płatnego urlopu, a po zakończeniu programu – miesiąc wolnego na zwiedzanie!

Czy będąc w USA, mogę na kogoś liczyć w przypadku problemów lub pytań?

Tak! Podczas pobytu w USA będzie towarzyszyć Ci przypisany Lokalny Koordynator (Community Counselor), który w przypadku pojawienia się problemów lub pytań jest osobą pierwszego kontaktu. Lokalny Koordynator mieszka z reguły nie dalej niż ok. 1 godz. drogi od miejsca zamieszkania au pair i zajmuje się m.in. pomocą w kalimatyzowaniu się au pair w nowym środowisku, a także organizowaniem spotkań, które są doskonałą okazją do poznania innych uczestniczek programu mieszkających w tym samym regionie.

Podczas trwania programu do Twojej dyspozycji jest również biuro Au Pair in America w Stamford, z bezpłatnym numerem telefonu 1-800-9-AU PAIR czynnym 24 godziny na dobę oraz biuro w Warszawie (tel. +48-22-826-71-47, pn.-pt. w godz. 10:00 – 17:00, email: aupair@aifs.pl). W przypadku jakichkolwiek problemów koniecznie skontaktuj się również z polskim biurem obsługi klienta.

Czy można wyjechać na okres krótszy niż rok?

Wyjazdy z Au Pair in America odbywają się na okres minimum 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia programu o kolejne 6, 9 lub 12 miesięcy.

Czy mogę zostać w USA dłużej niż po 12 miesiącach?

Tak! Au Pair in America to wyjazd na rok z możliwością przedłużenia na kolejne 6, 9 lub 12 miesięcy. Oczywiście wówczas pracujesz dalej jako au pair, u tej samej lub innej rodziny.

Czy podczas pobytu w USA mogę zmienić rodzaj programu?

Niestety nie jest to możliwe ze względu na regulacje narzucone przez Departament Stanu oraz idące za nimi kwestie finansowania programów. Program można zmienić tylko przed wylotem. Uczestnik podpisując zasady i regulacje programowe (Terms and conditions) dostępne w aplikacji, zgadza się na to, że nie może w trakcie pobytu zmienić rodzaju programu.

Co to jest rematch i czy należy się go obawiać?

Rematch to proces poszukiwania nowej rodziny goszczącej, gdy okaże się, że współpraca z obecną rodziną goszczącą nie najlepiej się układa się i nie widać żadnych szans na poprawę sytuacji. Decyzja o uruchomieniu procesu rematchu jest jednak decyzją bardzo poważną. Właśnie dlatego każda au pair zachęcana jest do dołożenia wszelkich starań przy wyborze rodziny goszczącej przed wyjazdem do USA. Należy kierować się przede zgodnością charakterów, poczuciem „dopasowania” do siebie oraz własną gotowością do spełnienia wymagań danej rodziny i oczekiwań dzieci. Lokalizacja w której mieszka dana rodzina goszcząca powinna mieć znaczenie drugorzędne.

Jeżeli jednak podczas wyjazdu dojdzie do sytuacji, w której dalsza współpraca z rodziną goszczącą wydaje się niemożliwa i zastanawiamy się nad rematchem, należy to przedyskutować z lokalną koordynatorką Au Pair in America w USA oraz w razie potrzeby skonsultować tę decyzję również z biurami w USA oraz w Warszawie.

Au Pair in America nie gwarantuje znalezienia nowej rodziny goszczącej. Choć rodzin goszczących są tysiące, jest kilka czynników, które mogą utrudnić lub nawet uniemożliwić ponowny placement. Dobra wiadomość jest taka, że przeważająca liczba au pair podczas rematchu szczęśliwie znajduje nową rodzinę goszczącą. Od momentu rozpoczęcia rematchu wiele rodzin ma możliwość przeglądać profile au pair. Gdy według nich zaistnieje szansa na dopasowanie się do siebie, skontaktują się z nią bezpośrednio.

Od czasu podjęcia decyzji o rematchu i zaakceptowaniu jej przez biuro Au Pair in America w USA, poszukiwanie nowej rodziny będzie trwało maksimum 2 tygodnie. W tym dwutygodniowym okresie au pair pozostaje w domu dotychczasowej rodziny, pracuje i pozostając w kontakcie z biurem APiA w USA, oczekuje na kontakt ze strony Host Rodzin.

Jeżeli w dwutygodniowym okresie rematchu au pair nie dopasuje się z żadną nową rodziną (z jakichkolwiek powodów), zobowiązana będzie do opuszczenia domu rodziny goszczącej i powrotu do Polski na koszt własny (cena biletu lotniczego – ok. 600-800 USD) w przeciągu max. 7 dni od momentu upływu dwóch tygodni tego procesu. Dokładna data zależy od decyzji Au Pair in America na drodze uzgodnień w uczestniczką.

Wszelkie koszty pobytu w USA od momentu opuszczenia domu rodziny goszczącej do momentu wylotu ponosi sama au pair. Ani Au Pair in America, ani rodzina goszcząca nie finansuje od tego momentu noclegów, przejazdów, wyżywienia ani żadnych innych kosztów pojawiających się w tym okresie, a au pair zobowiązana jest stawić się w wyznaczonym terminie na lot do Polski. W przypadku niestawienia się na lotnisku, agencja Au Pair in America zobowiązana jest przez Departament Stanu USA do zgłoszenia tego faktu, co zostaje następnie odnotowane w systemach  USA. Powoduje to jednocześnie unieważnienie dokumentów uczestnika i najprawdopodobniej niemożność powtórnego wjazdu na teren USA.

Tylko w przypadku trudnego konfliktu z rodziną goszczącą lub innych sytuacji zagrażających bezpieczeństwu au pair, dzieci pozostających pod jej opieką bądź innych członków rodziny, agencja Au Pair in America może postanowić o wcześniejszej wyprowadzce au pair z dotychczasowego miejsca zamieszkania. W takim przypadku, lokalna Community Counselor zorientuje się, jakie możliwości nocowania ma au pair po opuszczeniu domu host family. W clusterze znajduje się bowiem zazwyczaj wiele innych au pair, które mogą ją zaprosić do siebie.  Jeśli au pair takich możliwości nie ma, Community Counselor z reguły zapewnia au pair nocleg w swoim własnym domu lub organizuje go w bliskiej okolicy (hostel/hotel itp.) – ale tylko do momentu upływu 2 tygodni rematchu. Po tym okresie, jeśli nowa rodzina nie znajdzie się, au pair musi wrócić do Polski.

Warto dokładnie znać i rozumieć powyższe zasady, ponieważ zgłaszając się do programu w pełni je akceptujemy. Są one zawarte i opisane w „Terms and Conditions” programu, jak również w wielu innych materiałach, dokumentach i mailach przysyłanych au pair bezpośrednio z centralnego biura programu. Omawiane są również szczegółowo podczas Orientation.